Jak wprowadzić usługi kurierskie?

Jak wprowadzić usługi kurierskie?

Rynek kurierski rozwija się bardzo dynamicznie, a to staje się inspiracją do tego, by otwierać punkty paczkowe. One obok paczkomatów stają się one najczęściej wybieranym przez klientów miejscem, w którym nadają i odbierają przesyłki. Ten trend wynika ze zmiany przyzwyczajeń a także z faktu, że zamiast czekać na kuriera w domu, większość osób woli samodzielnie zarządzać paczkami, kiedy mają na to czas i ochotę. Ta elastyczność sprawdza się na co dzień, szczególnie że coraz więcej rzeczy zamawiamy w sieci. Poza tym klienci doceniają niskie ceny, doskonałą jakość obsługi oraz to, że punkty kurierskie pojawiają się w dogodnych lokalizacjach – blisko domu, pracy, sklepu, w którym robi się codzienne zakupy. Jeśli dysponujesz lokalem w dobrym miejscu, zastanów się, czy nie warto rozwinąć działalności.

Dla kogo franczyza kurierska?

Żeby otworzyć punkt kurierski, wystarczy mieć lokal, komputer, drukarkę i wagę. Dla wielu osób jest to pomysł na nowy biznes, a inni po prostu rozszerzają prowadzoną działalność i obok usług czy sprzedaży zaczynają również oferować klientom możliwość nadawania i odbierania paczek. Czasem też proponują akcesoria do pakowania. Dzięki temu można nie tylko szybko wysłać przesyłkę, ale także przygotować ją do drogi zgodnie z zaleceniami przewoźnika. Wówczas ma się pewność, że zostanie dostarczona bez problemów oraz w najkrótszym możliwym czasie. Franczyza daje bardzo dużą swobodę w prowadzeniu biznesu. Przede wszystkim działamy pod szyldem znanej firmy, więc nie musimy inwestować w promocję, wizerunek marki, a od razu możemy oznaczyć lokal rozpoznawalnymi logotypami, które ułatwiają klientom dotarcie do miejsca. Mając własny lokal możemy się zdecydować na obsługę klientów danego brokera. Zarabiamy na prowizji, a także możemy pozyskiwać nowych odbiorców dla naszych usług czy też towarów, jeśli poza obsługą paczek zajmujemy się także prowadzeniem innej działalności. Zazwyczaj, by założyć punkt, nie musimy spełnić restrykcyjnych wymagań, więc z pewnością taki biznes będzie coraz popularniejszy.

Jakie warunki trzeba spełnić, by założyć punkt paczkowy?

By zarabiać na przesyłkach kurierskich, musimy posiadać swój własny lokal. Może być on przeznaczony jedynie na taką działalność lub też być innym punktem handlowo usługowym. Z pewnością firma kurierska narzuca nam konieczność wygospodarowania odpowiedniej powierzchni na przetrzymywanie paczek. Poza tym ważnym argumentem jest również lokalizacja. Im będzie ona lepsza, tym na większy ruch możemy liczyć. Dlatego sprawdzają się miejscach przy dużych osiedlach, centrach handlowych czy też w kompleksach biurowych. Warto zadbać również o to, by klienci oraz kurierzy mogli bez problemu dojechać i zaparkować auto. Istotne w działalności punktu jest również to, w jakich godzinach jest otwarty. Sama działalność nie jest skomplikowana i tak naprawdę polega na pośredniczeniu między klientami a kurierami. Z zasady w punkcie będą wysyłane i odbierane paczki przez nadawców indywidualnych lub firmy, a także będzie po nie przyjeżdżał kierowca. Zadaniem właściciela punktu lub pracownika jest więc przechowywanie, wydawanie i przyjmowanie paczek oraz tworzenie palet czy pakietów, które będą przekazywane kurierom. Poza tym trzeba będzie prowadzić dokumentację w udostępnionym przez brokera programie.

Dodaj komentarz