10 powodów, dla których dobrzy pracownicy odchodzą z pracy

10 powodów, dla których dobrzy pracownicy odchodzą z pracy

10 powodów, dla których dobrzy pracownicy odchodzą z pracy

Kiedy pracownik odchodzi z firmy, mogą pojawić się mieszane emocje. Kiedy odchodzą dobrzy pracownicy, może to boleć. Dlaczego więc jest to powszechna narracja wśród firm – ich dobre talenty odchodzą? I jakie są powody odejścia dobrych pracowników? Proces zatrudniania kogoś zajmuje czas. W biznesie, czas to pieniądz. Dlatego ciągłe zatrudnianie nowych pracowników może być czasami kosztowne. Dlatego też, kiedy pracownik odchodzi, znalezienie zastępstwa może być dla organizacji kłopotliwe. Przeciętny pracownik dobrze wykonuje swoją pracę. Wystarczająco dobrze, aby przy odejściu otrzymać list polecający. Gdyby nie był tak dobry, możemy założyć, że musiałbyś niestety pozwolić mu odejść. Więc kiedy twój przeciętny pracownik odchodzi, ktoś nadal musi go zastąpić.

To może być kosztowne.

Wyobraź sobie odejście bardzo wartościowego członka zespołu i niezamierzoną szkodę, jaka jest wyrządzana firmie. Zastąpienie go może być trudnym wyzwaniem. Zapewnienie, że wysoki standard będzie kontynuowany może być trudne. Zatrudnienie odpowiedniego kandydata, jeszcze trudniejsze.

Ten problem prowadzi nas do zadania i odpowiedzi na pytanie: “jakie są powody, dla których dobrzy pracownicy odchodzą z pracy?”. Aby odpowiedzieć na to pytanie, mamy to, co naszym zdaniem jest 10 najlepszych powodów, dla których dobrzy pracownicy odchodzą z pracy. Więc wiesz, co zrobić (lub nie zrobić), podczas dokonywania następnego zatrudnienia.

Brak wyzwań

Ludzie spędzają jedną trzecią swojego życia albo pracując, szykując się do pracy lub transportując się do pracy. Biorąc pod uwagę ilość czasu, jaką ludzie poświęcają na czynności związane z pracą, chcieliby przynajmniej czerpać przyjemność z tego, co robią.

Kiedy więc praca nie sprawia im przyjemności, staje się ona problemem. Jeśli w pracy brakuje im wyzwań lub są znudzeni, prawdopodobnie będą szukać innego zatrudnienia. Mogą być wspaniałymi i utalentowanymi pracownikami, ale jeśli nie mają żadnych wyzwań, przygotuj się na to, że będą szukać zastępstwa.

Przepracowany

Po drugiej stronie medalu bycia bez wyzwań leży bycie przepracowanym. To jeden z najczęstszych powodów, dla których dobrzy pracownicy odchodzą z pracy. Jest to swego rodzaju oksymoron. Kiedy masz dobrego pracownika, dajesz mu więcej pracy. Uwierz mi, to pułapka. Tylko dlatego, że są dobrzy w tym, co robią, nie znaczy, że zasługują na to, by być duszonym przez pracę. Produktywność przepracowanych pracowników gwałtownie spada, gdy pracują więcej niż 50 godzin tygodniowo. Odpowiada to pracy przez 10 godzin dziennie w tygodniu od poniedziałku do piątku.

Uznanie – poczucie niedoceniania

Brak uznania dla pracy i wkładu pracowników może być niezawodnym sposobem na to, by szukali oni innego zatrudnienia. Łatwo jest zapewnić kogoś o dobrze wykonanej pracy, a jeszcze łatwiej jest szybko poklepać go po plecach. Szczególnie dla tych dobrych pracowników, którzy dają z siebie wszystko, często kilka słów otuchy od czasu do czasu może być wszystkim, co jest naprawdę potrzebne jako nagroda. Nie znaczy to jednak, że dobrze przemyślana i zasłużona nagroda nie jest świetna.

Brak niezależności

Bycie niezależnym w pracy może być samo w sobie atrakcyjne przy wyborze dalszej ścieżki kariery. Niezależność daje pracownikowi wiarę w swoje możliwości, przekonanie, że mu się ufa i poczucie doskonalenia zawodowego. Wszystkie wspaniałe rzeczy. Nie chcesz więc odpędzać dobrych, zdolnych i utalentowanych pracowników poprzez mikromanagement. Pamiętaj tylko, że ludzie chcą być zarządzani w ramach firmy. A nie mieć ciągle kogoś, kto zagląda im przez ramię.

Wyłączenie zaangażowania

Niezaangażowany pracownik może być niebezpieczny dla Ciebie jako pracodawcy. Coś tak małego jak brak motywacji lub niewykorzystywanie swoich umiejętności. Brak zaangażowania może doprowadzić do upadku firmy. Niezależnie od sytuacji, istnieją środki zaradcze. I tak, te środki zaradcze dotyczą Ciebie, jako pracodawcy.

Powinieneś starać się przeanalizować problem, ocenić go i sprawdzić, czy jest coś, co możesz zrobić, aby go naprawić. Postaraj się ożywić i zaangażować na nowo. Być może zasugeruj pracownikowi tydzień wolnego, zapytaj, czego chce lub po prostu wyraź uznanie, na które zasługuje. Kto wie, to może być wszystko, czego potrzeba.

Kultura biurowa

Kultura biurowa może odgrywać ważną rolę przy określaniu, czy dana praca jest odpowiednia dla pracownika. Na przykład, pracownik może znaleźć swoją wymarzoną rolę na papierze. W rzeczywistości jednak, nie jest to to, o czym myślał. Jeśli chodzi o powody odejścia dobrych pracowników, jest to bardzo ważne. Często sprowadza się to do kultury biura lub firmy. Wspaniała kultura biura może być różnica między utrzymaniem wspaniałego pracownika i jest tylko kolejnym krokiem w historii pracy pracownika.

Aby upewnić się, że tak się nie stanie, spraw, aby kultura biurowa spełniała kilka różnych funkcji. Przyciąga najlepszych ludzi do organizacji. I ma taką kulturę biurową, która sprawia, że ci ludzie chcą zostać, rozwijać się i kontynuować bycie wspaniałym dla Twojej firmy.

Równowaga między pracą a życiem prywatnym

Nic dziwnego, że zakładamy, iż większość ludzi pragnie zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Z dobrego powodu. Niezależnie od tego, czy chodzi o spędzanie czasu z bliskimi, robienie tego, co się kocha, czy relaksowanie się, ludzie chcą mieć życie poza pracą.

Pracodawcy o tym wiedzą. Jednak niektórzy wciąż przepracowują się i w ten sposób zmniejszają równowagę między życiem zawodowym a prywatnym swoich pracowników. Z tego powodu, można zobaczyć, dlaczego niektórzy pracownicy będą szukać gdzie indziej roli pozwalającej na lepszy harmonogram pracy.

Słabe zarządzanie biurem

Mówi się, że ludzie pracują dla ludzi, a nie dla firm. Nie jest to bardziej prawdziwe niż w przypadku zarządzania ich talentami w organizacji. Kiedy pracodawca lub firma nie dba o pracownika, szczególnie o dobrą pracę. Bądź przygotowany na przejście przez kolejny cykl zatrudniania, aby uzupełnić rolę po ich odejściu.

Złe zarządzanie biurem może oznaczać wiele rzeczy. Mikromanagement, do zbyt mało zarządzania. Istotą jest, słabe umiejętności zarządzania może sprawić, że pracownik nie wierzy w firmę, co jest złe dla Twojej firmy. Możesz również użyć narzędzi do zarządzania biurem dla lepszego zarządzania.

Zatrudnianie i promowanie niewłaściwych ludzi

Ciężka praca w firmie, tylko po to, aby wiedzieć, że pracujesz z rówieśnikami, którzy nie są profesjonalistami o podobnych poglądach, może być trudna. Zatrudniając pracowników, firma powinna nie tylko upewnić się, że pasują oni do siebie kulturowo, ale także, że będą świetnym uzupełnieniem zespołu.

Jeszcze gorzej jest, gdy awansuje niewłaściwa osoba. Podczas gdy ciężko pracujący, dobry pracownik jest pomijany. Jeśli chcesz obrazić swoich ciężko pracujących pracowników, zmuszając ich do szukania zatrudnienia gdzie indziej. To jest dobry sposób, aby to zrobić.

Niewiele możliwości rozwoju

Kiedy podejmujesz nową pracę, ludzie chcą mieć z niej kilka korzyści. Chcą się uczyć i rozwijać swoje umiejętności. Na szczęście jest to coś, co Ty jako pracodawca możesz kontrolować. Aby mieć pewność, że Twoi dobrzy pracownicy pozostaną z Tobą, daj im ku temu możliwości.

To może być proste. Kontynuuj podnoszenie kwalifikacji swojego zespołu! Niech chodzą na kursy, aby podnieść swoje umiejętności i zdobyć wyższe kwalifikacje. Będzie to dla nich świetne, dając im do zrozumienia, że zależy Ci na nich i ich rozwoju. Będzie to również korzystne dla Twojej firmy, która będzie miała stale doskonalących się pracowników.

Podsumowując

Powody, dla których dobrzy pracownicy odchodzą z pracy mogą być różne. Ale wraz z talentem przychodzą możliwości. Kiedy będziesz miał do czynienia ze swoimi pracownikami, poklep ich po plecach, powiedz im, że świetnie sobie radzą i upewnij się, że wiedzą, że są doceniani. Spraw, aby Twoi pracownicy chcieli dla Ciebie pracować, a nie tylko wykorzystywać Cię jako kamień milowy do zdobycia dobrej pracy.

Dlaczego motywacja pracowników jest ważna (i jak ją poprawić)

Motywacja pracowników jest krytycznym aspektem w miejscu pracy, który prowadzi do wydajności działu, a nawet firmy. Motywowanie pracowników musi być regularną rutyną.

Znaczenie motywacji pracowników

Istnieje kilka powodów, dla których motywacja pracowników jest ważna. Głównie dlatego, że pozwala ona kierownictwu na realizację celów firmy. Bez zmotywowanego miejsca pracy, firmy mogą znaleźć się w bardzo ryzykownym położeniu. Zmotywowani pracownicy mogą prowadzić do zwiększenia produktywności i pozwolić organizacji osiągnąć wyższy poziom wyników. Wyobraź sobie, że masz pracownika, który nie jest zmotywowany w pracy. Prawdopodobnie wykorzysta on czas spędzony przy biurku na surfowanie po Internecie dla osobistej przyjemności lub nawet poszuka innej pracy. Jest to strata Twojego czasu i zasobów. Zauważ, że jest to oparte na jednym pracowniku. Spróbuj wyobrazić sobie, że większość Twoich pracowników robi to samo. To nie jest pozycja, w której ktokolwiek chciałby się znaleźć.

Korzyści płynące z motywacji pracowników

Motywacja pracowników jest bardzo ważna dla każdej firmy ze względu na korzyści, jakie przynosi firmie. Korzyści obejmują:

Zwiększone zaangażowanie pracowników

Kiedy pracownicy są zmotywowani do pracy, zazwyczaj wkładają swój najlepszy wysiłek w zadania, które są im powierzane.

Zwiększona satysfakcja pracowników

Zadowolenie pracowników jest ważne dla każdej firmy, ponieważ może to prowadzić do pozytywnego rozwoju firmy.

Stały rozwój pracowników

Motywacja może ułatwić pracownikowi osiągnięcie jego osobistych celów i może ułatwić mu samorozwój. Kiedy pracownik osiągnie pewne początkowe cele, uświadamia sobie wyraźny związek między wysiłkiem a wynikami, co dodatkowo motywuje go do kontynuowania pracy na wysokim poziomie.

Zwiększona efektywność pracowników

Poziom efektywności pracownika nie opiera się wyłącznie na jego umiejętnościach czy kwalifikacjach. Aby firma mogła uzyskać jak najlepsze wyniki, pracownik musi mieć odpowiednią równowagę pomiędzy zdolnością do wykonania powierzonego mu zadania a chęcią jego wykonania. Taka równowaga może prowadzić do wzrostu produktywności i poprawy efektywności.

Dodaj komentarz