Prowadząc hotel trzeba skoordynować pracę wielu działów. Nie wystarczy do tego zatrudnić kadry zarządzającą hotelem. Warto również wdrożyć system informatyczny, który pozwoli na bieżący wgląd w jego funkcjonowanie i da możliwość wprowadzania zmian i modyfikacji, w razie problemów.
Intuicyjny program do obsługi hotelu pozwalający zarządzać całą siecią
Wielu hotelarzy decyduje się na prowadzenie nie jednego, a kilku hoteli. Wymaga to stworzenia dla nich wspólnej bazy danych, dzięki czemu możliwe jest przesyłanie między nimi informacji, a także wprowadzanie wszystkich działań gości i personelu do systemu. W ten sposób właściciel może porównywać, jak radzą sobie poszczególne hotele i który wymaga audytu wewnętrznego. Od razu dostępne są dane, w których obszarach hotel radzi sobie najlepiej, a w których są rezerwy bądź straty.
Moduły pozwalające na sprawne zarządzanie przez personel
Program do obsługi hotelu posiada wiele ważnych i potrzebnych modułów, które dotyczą recepcji hotelowej, a więc meldowania i wymeldowywania gości, a także rejestrowania wszystkich działań gości w obrębie oferty hotelowej. Pozwala również na szybkie wypełnienie i przesłanie do systemu zgody gościa na przetwarzanie danych na potrzeby hotelu. Moduł restauracji pozwala przyjmować wiele zamówień i przekazywać je do kuchni w odpowiedniej kolejności. W ten sposób kucharz wie co i kiedy powinien przygotowywać, a kelnerzy mogą przyporządkowywać dania do określonych stolików. W ten sposób ryzyko pomyłki przy obsłudze pełnej sali jest niwelowane.
Sprawnie działające SPA i strefa sportowa
Każdy szanujący się hotel w swojej ofercie ma również SPA. Odpowiedni moduł programu do obsługi hotelu umożliwia rejestrowanie grafiku personelu, a także gości korzystających z określonych zabiegów. System jest przejrzysty i pozwala na jak najlepszą organizację pracy ze zmniejszeniem przestojów i konieczności oczekiwania na zabiegi do minimum. Ponadto uproszczony jest również system płatności. Gość ma do dyspozycji wiele jej rodzajów zarówno rachunek, fakturę, czy też obciążenie karty kredytowej i wiele innych. W ten sposób hotel staje się elastyczny na potrzeby swoich klientów. Program do obsługi hotelu obsługuje również ofertę sportową. Pracownik obsługujący pole golfowe rejestruje w systemie członków klubu, ich składki, a także stałe wykupione godziny gry. Ponadto rejestruje również każde wypożyczenie sprzętu, a także czas spędzony na polu golfowym. Wszystkie dane z każdego miejsca hotelu kierowane są do recepcji. W ten sposób pracownik może obciążyć rachunek klienta.
Komunikacja między personelem i zarządzanie pracownikami
Program do obsługi hotelu umożliwia również komunikację pomiędzy pracownikami poprzez dedykowaną aplikację. W niej pokojowe mogą zaznaczać posprzątane pokoje, a zarządzający może na bieżąco kontrolować ich pracę. Podobnie rzecz ma się z naprawami usterek w pokojach i na terenie hotelu. Pracownicy zajmujący się naprawami również rejestrują wszystkie swoje działania w systemie z ekranu własnego smartfona. To bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu wiadomo, jakie prace zostały już wykonane, a które wymagają np. uzupełnienia brakującego asortymentu. Manager zajmujący się inwentaryzacją ma dostęp do wszystkich danych zarówno z hotelu jak i restauracji. Może zatem w łatwy i szybki sposób ocenić wszystkie zyski i straty. Praca z odpowiednim systemem informatycznym i wspólną bazą danych jest znacznie lepiej zorganizowana.