Rozwój zakładów bukmacherskich w Polsce

Rozwój zakładów bukmacherskich w Polsce

W ciągu ostatnich lat namnożyły się jak grzyby po deszczu kolejne firmy oferujące zakłady bukmacherskie. Mowa oczywiście o tych legalnych, które uzyskały zezwolenie Ministra Finansów. W zależności od trybu działalności, część ubiega się o licencję na organizowanie i przyjmowanie zakładów wzajemnych w lokalach naziemnych i przez internet. Jednak w związku z rosnącą popularnością typowania online, niektórzy bukmacherzy decydują się jedynie na taką formę działalności. Zakłady mogą być bardzo emocjonującą rozrywką, jednak nie można traktować ich jako bezpieczny sposób na zarobek w sieci.

Jak wybić się spośród stale powiększającej się konkurencji?

Ze względu na mnogość firm oferujących zakłady bukmacherskie w Polsce każda próbuje się w jakiś sposób wyróżnić i przyciągnąć klienta właśnie do siebie. Betclic wykorzystał w tym celu… kampanie reklamowe. Brzmi zwyczajnie? Nie ma w tym nic nadzwyczajnego? W końcu większość firm promuje się właśnie poprzez reklamy. Tak mogłoby się wydawać. Betclic jednak odszedł od standardów, jakimi było powiązanie zakładów bukmacherskich ze sportem i właśnie pod tym kątem ich reklamowanie.

W maju 2021 roku firma uruchomiła kampanię wizerunkową z udziałem raperów Filipka i Kubańczyka, która nawiązywała do bitwy freestyle’owej. Nie zabrakło w niej oczywiście powiązania ze sportem. Co istotne, obydwaj są również zawodnikami mieszanych sztuk walki i występują w FAME MMA – federacji sponsorowanej przez Betclic. Jak powiedział sam manager firmy, celem tej kampanii było pokazanie innego oblicza bukmachera, zwiększenie jego rozpoznawalności i dotarcie do nowej grupy docelowej.

Na tym jednak Betclic nie skończył. W sierpniu ruszyła kolejna nietypowa kampania reklamowa. Firma pokazała w niej, że zakładaliśmy się od zarania dziejów. Ma ona na celu dotarcie do młodych dorosłych. Pokazuje, że zakłady to codzienna aktywność dostarczająca mnóstwa emocji i pozwalająca poczuć się częścią większej społeczności.

Działalność Betclic

Betclic to lider rynku bukmacherskiego we Francji i Portugalii, a od 2019 roku działa także w Polsce. Firma zarejestrowana jest na Malcie, jednak w naszym kraju swoje przedstawicielstwo ma we Wrocławiu. U bukmachera możesz typować różnorodne dyscypliny sportowe, począwszy od piłki nożnej przez tenis aż po rzutki czy szachy, ale także oczywiście esport i gry karciane. Dostępne są zakłady przedmeczowe oraz na żywo. Sprawdź ofertę i opinie o Betclic.

Niedawno bukmacher dołączył do Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy. Organizacja ta liczy aktualnie trzydziestu jeden członków i ma na celu eliminowanie nieetycznego przekazu reklamowego i rozszerzanie Kodeksu Etyki Reklamy. Betclic jest pierwszą firmą bukmacherską, która dołączyła do Związku z przekonaniem, że odpowiednia promocja hazardu i zachowanie odpowiednich standardów w reklamie jest niezbędne do właściwego rozwoju branży.

Zakłady bukmacherskie w Polsce

Najstarszy, a zarazem najdłużej działający bukmacher w Polsce to STS. Jest to także lider na rynku w branży – posiada około 50% udziałów. Firma powstała w 1997 roku i ma ponad 440 lokali w całym kraju. Zakłady można typować oczywiście również online na stronie STS.pl.

Bukmacher prowadzi też swoją fundację, która wspiera młode talenty i stale inwestuje w nowoczesne, innowacyjne technologie takie jak transmisje wydarzeń STS.TV czy ich własny system płatności STSpay.

W 2019 roku firma poszerzyła swoją działalność na skalę międzynarodową i udostępniła swoje usługi w innych europejskich krajach. Tam oferta jest nawet nieco szersza, bo dostępne jest także kasyno online. W Polsce do niedawna taka działalność była zabroniona. Po wprowadzeniu nowelizacji ustawy w naszym kraju również funkcjonują tego typu gry hazardowe online, jednak monopol na nie ma Totalizator Sportowy Sp. z o.o.

W sumie w Polsce funkcjonują aktualnie dwadzieścia dwie firmy posiadające zezwolenie Ministra finansów na urządzanie i prowadzenie działalności w zakresie zakładów wzajemnych. Co ciekawe, tylko jedna z nich nie ma licencji na przyjmowanie ich online, natomiast prawie połowa może organizować je jedynie w internecie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.