Metody i techniki motywowania pracowników

Metody i techniki motywowania pracowników

Według badań, pracownicy, którzy są bardziej zadowoleni w swojej pracy, są o 12% bardziej produktywni i o 31% bardziej wydajni. A jednym z najlepszych sposobów na promowanie satysfakcji z pracy jest motywowanie pracowników. Z tego powodu, przedstawiamy listę najlepszych metod i technik, które pomogą Ci utrzymać motywację Twojego zespołu. 

1. Stwórz przyjemne miejsce pracy

Nikt nie chce spędzać wielu godzin w ciemnym i nudnym miejscu. Czysta, dobrze oświetlona i funkcjonalna przestrzeń sprawia, że praca jest o wiele przyjemniejsza, a pracownicy bardziej zmotywowani. Można zacząć od aktualizacji sprzętu, który jest zbyt stary i przestarzały, a także od utrzymania czystości i dobrego wyglądu miejsca pracy. Włączenie nowych technologii w celu ułatwienia czynności manualnych to również świetny sposób na innowację przestrzeni roboczej.

2, Uznanie dla pracy pracowników

Jednym z najważniejszych i najbardziej znaczących działań, jakie możesz podjąć, aby zwiększyć motywację pracowników do pracy i poprawić wydajność, jest regularne uznawanie ich ciężkiej pracy.

Postaw się w ich sytuacji: jeśli poświęcasz dużo czasu i wysiłku na projekt, który daje dobre rezultaty, ale twój szef nie docenia pracy, jaki powód miałbyś, aby następnym razem podjąć wysiłek? Nie tylko ważne jest, aby docenić wspaniałą pracę pracowników, należy również zastanowić się, jak to zrobić. Dawanie premii na koniec każdego roku nie wystarczy, zachęty muszą być częste.

3. Oferta nagród

Ludzie chętniej zostaną z Twoją firmą, jeśli będą mieli ku temu dobry powód. Jeśli więc chcesz utrzymać motywację swoich pracowników, opłaca się uruchomić program motywacyjny. Zachętą może być wszystko, od ubezpieczenia medycznego i dentystycznego, premii kwartalnych, udziału w zyskach firmy po podróże służbowe.

4. Bądź pełnym szacunku i uczciwym liderem

Jednym z głównych powodów, dla których ludzie odchodzą z pracy, jest złe zarządzanie. Szacunek, uczciwość, wsparcie, komunikacja i skuteczne zarządzanie to wspaniałe cechy, które powinien posiadać każdy lider, aby nie demotywować pracowników. Co więcej, są to umiejętności, których każdy może się nauczyć i doskonalić.

5. Wyznaczaj mniejsze, mierzalne cele

Bycie częścią projektu, który zdaje się nigdy nie kończyć, może obniżyć morale każdego zespołu. Dobrze jest mieć duże ambicje, ale trzeba umieć je realizować. W tym sensie wyznaczanie jasnych, osiągalnych i progresywnych celów zapewnia istotny zastrzyk motywacji za każdym razem, gdy mały cel zostaje osiągnięty. Po osiągnięciu każdego celu świętuj osiągnięcia swojego zespołu i nagradzaj go stosownie do jego osiągnięć i wysiłku. W końcu Twoi pracownicy zobaczą, że cele są realistyczne i że ich wysiłek się opłaca.

 

7. Staraj się zachować pozytywne nastawienie

Negatywne emocje mogą być czasami pomocne, a niektóre ważne zmiany w kulturze firmy mogą pojawić się po przeprowadzeniu trudnej rozmowy. Ważne jest jednak, aby utrzymać pozytywne środowisko pracy, ponieważ posiadanie szczęśliwych pracowników stanowi przewagę konkurencyjną, ponieważ pozytywna osoba ma tendencję do bycia bardziej produktywną.

 

 

Dodaj komentarz