Co powinna zawierać strona www Twojej firmy?

Co powinna zawierać strona www Twojej firmy?

Jak pozyskać klientów jeżeli dopiero co ruszamy z własną działalnością, nikt nas nie zna, nikt o nas nie wie, na osoby z polecenia nie mamy jeszcze co liczyć a w dodatku lokalizacja gabinetu nie jest najbardziej ruchliwą ulicą w mieście? Jak nas mają znaleźć? W dobie internetu jest to chyba pytanie retoryczne. Podstawą działalności jest schludna i przejrzysta strona www gabinetu, z niezbędnymi informacjami, których będą szukać potencjalni klienci.

Na stronę o jakiej mowa wcale nie potrzeba nie wiadomo jakich funduszy, jeśli jesteśmy gotowi zdobyć trochę nowej wiedzy i poświęcić na to odrobinę więcej czasu, to koszta sprowadzą się wyłącznie do wykupienia miejsca na serwerze i domeny, dobrze szukając zamkniemy się więc w granicach 100-200zł. Nie trzeba też parać się programowaniem, stronę z powodzeniem postawimy sobie za pomocą gotowej platformy, np. WordPress. O tym jednak będzie osobny post.

W dzisiejszym wpisie zajmiemy się tym jak powinna wyglądać profesjonalna strona www gabinetu masażu i co powinno się na niej znaleźć. Skorzystają z niego głównie osoby prowadzące własną działalność w stacjonarnym gabinecie, ale jeżeli jesteś mobilnym masażystą to pamiętaj, że Tobie także strona www jest potrzebna a większość zawartych tu wskazówek przyda się również i Tobie.

Jeżeli posiadasz już stronę internetową, to sprawdź, które z poniższych punktów możesz już odhaczyć a nad którymi powinieneś/powinnaś jeszcze popracować. A jeżeli nie posiadasz jeszcze strony www to natychmiast się za nią zabierz, ponieważ raczej wolałbyś/abyś uniknąć sytuacji, kiedy klient poprosi Cię o jej adres a Ty zawstydzony/a odpowiesz „jeszcze jest w przygotowaniu…”.

1. Adres strony

Powinien być w miarę prosty, łatwy do zapamiętania i kojarzący się z Twoją działalnością. Najlepiej pozycjonują się adresy, które w nazwie mają masaż lub gabinet masażu i nazwę Twojego miasta, jednak najczęściej są one już pozajmowane albo wykupione przez firmy handlujące domenami. Jeżeli nazwa Twojego gabinetu jednoznacznie nie określa tego, czym się zajmujesz, to warto do adresu wstawić jedno z wyżej wymienionych słów. Oczywiście wcale nie musisz tego robić, pozycjonowanie to temat rzeka i mamy w tym temacie sporo możliwości, więc jeżeli Twój wymarzony adres to www.dotykaniola.pl to proszę bardzo.

2. Responsywność

Dopilnuj żeby Twoja strona wyświetlała się dobrze nie tylko w różnych przeglądarkach, ale także na telefonach komórkowych i tabletach – coraz więcej osób przegląda internet głównie na tych urządzeniach. Dodatkowo wujek Google od niedawna nie lubi się ze stronami, które nie działają na urządzeniach mobilnych, w związku z czym ich pozycja w rankingu wyszukiwarki spada. Jeżeli nie masz pewności czy Twoja strona działa na urządzeniach mobilnych, możesz w łatwy sposób sprawdzić to tutaj. Uff, strona Wydziału zdała egzamin 🙂

3. Zakładka „O mnie”

Przedstaw się, napisz kim jesteś, jakie masz kwalifikacje, ale postaraj się nie być tylko „profesjonalny/a”. Nie sprowadzaj przedstawienia swojej osoby do wymienienia szkoleń jakie odbyłeś/aś. Tchnij w swój opis i swoją stronę swojego ducha. Możesz umieścić ulubiony cytat lub napisać o swoich zainteresowaniach, niech Twoi klienci wiedzą, że oprócz tego, że jesteś profesjonalistą, jesteś też człowiekiem. Sztuka pisania o sobie do łatwych nie należy, ale wystarczy dodać coś od serca, żeby nasz opis nie był zbyt sztampowy, chłodny i suchy.

4. Profesjonalne zdjęcia

Pamiętaj, że aby być wiarygodnym, na Twojej stronie powinny widnieć Twoje zdjęcia. Tak, Twoje. Nie stockowe, czy „pożyczone” z internetu. Najlepiej żeby zdjęcia przedstawiały Ciebie podczas pracy. Zdjęcia wnętrza gabinetu również będą mile widziane, klienci lubią wiedzieć czego mogą się spodziewać. Jeśli chodzi o zdjęcie własnej osoby to pamiętaj by było ono profesjonalne (fotki z wakacji odpadają). Ubierz się w mundurek, t-shirt z logiem gabinetu, czy inną schludną odzież w której pracujesz, patrz się prosto w obiektyw i uśmiechnij się. Takie zdjęcia wzbudzają zaufanie. Nie musisz od razu zlecać profesjonalnej sesji zdjęciowej (choć warto nad tym pomyśleć). Być może masz znajomych, którzy interesują się fotografią i chętnie zrobią Ci parę zdjęć w zamian za masaż?

5. Zawartość Strony Głównej

Na Stronie Głównej należy umieścić najważniejsze informacje, tak aby klient bez konieczności klikania i przechodzenia na inne podstrony w kilka sekund mógł połapać się o co tutaj chodzi. Te najważniejsze informacje to: co oferujesz (nie chodzi o całą ofertę ale krótki opis działalności), dla kogo (opcjonalnie misja firmy), w jakim mieście oraz dane kontaktowe. Jeśli klient wchodząc na Twoją stronę musi szukać tych informacji to gdzieś popełniłeś/aś błąd. Zwróć też uwagę na estetykę strony, jeśli szanujesz oczy swoich klientów nie ustawiaj nigdy jasnego tekstu na ciemnym tle, tło powinno być jasne lub białe a tekst musi być widoczny. Kolorystyka niech będzie spójna, ale nie przesadzaj też z ilością kolorów, minimalizm jest elegancki i wszystkim się podoba.

6. Oferta i cennik

Czyli to, co najbardziej interesuje klientów. Dopilnuj żeby oferta i cennik były przedstawione w sposób jasny i przejrzysty. Umieszczając zdjęcia przedstawiające poszczególne zabiegi uatrakcyjnisz stronę z ofertą i zachęcisz klientów do skorzystania z nich. Nigdy nie kopiuj opisów zabiegów z innych stron! Po pierwsze Google surowo Cię za to ukarze a po drugie, jeśli chcesz, żeby klienci na dany zabieg przychodzili do Ciebie a nie do konkurencji to zachęć ich chociażby własnoręcznie napisanym, oryginalnym opisem.

DODATKI – to  rzeczy, których nie musisz mieć na samym początku ale warto o nich pomyśleć:

7. Dział F.A.Q.

Frequently Asked Questions czyli Najczęściej Zadawane Pytania to podstrona na której odpowiadasz na pytania klientów zanim je zadadzą. Służy ona rozwianiu wątpliwości i sprawia, że klienci wiedzą czego się spodziewać. Możesz tam np. napisać o zasadach jakie panują w Twoim gabinecie, o tym jak przygotować się na masaż czy też o tym, że nie wykonujesz masażu erotycznego (dzięki czemu zmniejszysz ilość zapytań o takie masaże).

7. Social Proof

Social proof to po prostu opinie klientów na temat Twojej pracy. Ludzie chętniej będą korzystali z zabiegów u Ciebie jeśli zobaczą, że ktoś inny już korzystał. I był zadowolony. Warto więc stworzyć miejsce na stronie na rekomendacje i opinie. Na początku być może trzeba będzie poprosić kilku klientów o wystawienie opinii, nie bój się tego. Zwykle jeśli byli zadowoleni z Twojej usługi to chętnie się na to zgodzą.

8. Blog

Nie ma chyba lepszego sposobu na nawiązanie więzi ze swoimi klientami jak dzielenie się z nimi swoją wiedzą. Jeśli lubisz pisać, z powodzeniem możesz uruchomić na stronie bloga i tylko od Ciebie zależy czy będziesz pisać o zaletach masażu, technikach autoterapii, rozwoju osobistym czy będziesz dzielić się przepisami na zdrowe posiłki albo tym co ciekawego ostatnio przeczytałeś/aś (a może o wszystkim na raz? Nie ma żadnych ograniczeń). W dodatku możesz zaangażować swoich klientów oraz innych internautów do interakcji z Tobą poprzez system komentarzy. Blog to świetna sprawa. Jeżeli jednak pisanie nie jest Twoją mocną stroną a nie masz za to oporów przed kamerą, możesz pomyśleć o videoblogu i przekazywać to co chcesz powiedzieć za pomocą krótkich filmów video. Dla tych, którzy nie lubią siebie oglądać ale tolerują swój głos jest też możliwość nagrywania podcastów, czyli publikacji dźwiękowych. A może nie chcesz nic mówić ale tworzysz coś, malujesz, rzeźbisz, fotografujesz i chcesz się podzielić swoją twórczością? Śmiało!

9. Videowizytówka

Skoro była już mowa o video to videowizytówka to mocna rzecz. Na filmie można pokazać siebie, gabinet, kawałek swojej pracy… Jeśli całość jest zrealizowana profesjonalnie, z dobrym oświetleniem, dźwiękiem i odpowiednio dobraną muzyką to nie ma możliwości, że klient po obejrzeniu takiego filmu do Ciebie nie przyjdzie. Niestety realizacja takiego filmu o ile sami nie jesteśmy zapalonymi filmowcami i nie posiadamy sprzętu sporo kosztuje.

11. Fanpage na Facebooku

Facebook jako narzędzie do promocji gabinetu jest godzien osobnego posta. Możesz tam szybko dzielić się informacjami, zbierać opinie, udzielać specjalnych rabatów i budować społeczność wokół swojej marki. Pamiętaj jednak, że sam fanpage nie wystarczy, przede wszystkim skup się na stronie www a fanpage traktuj jako uzupełnienie. Poza tym jeszcze nie każdy ma Facebooka. Jeszcze.

12. Newsletter

Jeśli jeszcze nie zbierasz maili od swoich klientów to koniecznie zacznij. Newsletter to jedno z największych narzędzi (zaraz obok Facebooka) umożliwiających komunikację z klientami. Za pomocą newslettera możesz informować klientów o nowych wpisach na blogu, promocjach czy wysyłać im życzenia na Gwiazdkę lub z okazji urodzin (jeśli zbierasz także daty urodzenia). Dzięki specjalnym (i darmowym!) programom do newsletterów masz możliwość monitorowania, kto otwiera maile od Ciebie i klika w treści tam zawarte, w związku z tym wiesz, którzy klienci są bardziej zaangażowani. Pamiętaj jednak, że jeżeli nie uzyskasz zgody klienta na wysyłanie maili lub nie zapisze się on dobrowolnie do newslettera na Twojej stronie – nie masz prawa wysyłać do niego maili. O newsletterach będziemy jeszcze pisać.

Informacje tu zawarte stanowią wypadkową naszej wiedzy, subiektywnych odczuć i doświadczeń oraz rozmów z klientami, nie traktujcie ich jako poradnik, ale raczej jako inspirację. Być może wpadniecie na własne pomysły w jaki sposób ulepszyć stronę www gabinetu, koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach!

Dodaj komentarz